Blog posts

Is til frokost?

Is til frokost?

Frokost
a

Synes du det er vanskelig å få i barna nok frukt og bær er smoothies-is den perfekte måten. Her kan du blande inn akkurat det du vil. Det er også veldig enkelt å "lure" inn frukt og grønt de ellers ikke ville smakt på. For de fleste unger er det is det meste som er frossent. Å lage is av smoothie er derfor en rask og sunn måte å lage is på.Vi pleier å lage en smoothie med frukt, bær, frø og nøtter.  Brukt det du har og gjerne frukt som begynner å  bli litt vassen.  Legg frukten noen timer i fryseren før bruk.

Forslag til hva du kan ha i din smoothie;

  • Alt av frukt, grønt og bær. Bananer, appelsin, eple, gulrot, blåbær, bringebær, ananas m.m.
  • Frø og nøtter. Linfrø, solsikkekjerner, mandler m.m.
  • Yoghurt
  • Honning
  • En skive ingefær
  • Sitronsaft
  • Kanel

Du kan ha i det aller meste i en smoothie, det er bare fantasien som setter begrensninger. Og det beste; denne kan du gi barna uten dårlig samvittighet både morgen og kveld.

a
smoothies-is
pappautengluten.no

Lykke til!

Pappa´n til Sevastianos

#pappautengluten #kapersoliven #hjemmelaget #smoothies #is #sunt #kosthold #spisoppmaten #frukt #aktiv #matglad #pappa #utengluten #cøliaki #cøliakiforeningen #marathon #running #daddy #cooking #homemade #glutenfree #healthy #food #celiac

About the author

Aktiv, matglad familie som lager glutenfri mat grunnet Sevastianos på 9 år med cøliaki.

1 Comment

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *