Glutenfrie “Gresk yoghurt-bagles” på 30 minutter!

Glutenfri bakst på 1-2-3
Glutenfri bakst på 1-2-3

Denne oppskriften på enkle "bagles" med gresk yoghurt, kommer til å revolusjonere ditt forhold til glutenfri bakst!  Vi har lenge testet ut forskjellig oppskrifter med få ingredienser, som også er uten gjær og uten heving. Siden de ikke skal heve gjør du unna bakingen på 1-2-3! De ble helt perfekte, både å lage, og på smak. Et stort pluss at hele prosessen tar under 30 minutter. Påskefrokosten er herved reddet!

Du kan også tilsette ost, oliven, soltørkede tomater, og mye mer i deigen.  Ev. kan de også lages "søte" med rosiner, sjokolade, tørket frukt mm. Vi skal teste flere varianter av denne oppskriften de neste dagene, så følg med!

Hvis du følger oss på Instagram kan du se fremgangsmåten i #reels der. Sjekk ut @pappautengluten på Instagram for flere videoer, tips og triks.

  • 170 g glutenfritt lyst mel (pluss cirka 20-30 g til utbaking)
  • 240 g gresk yoghurt
  • 1/4 ts salt
  • 2 ts bakepulver
  • 1 pisket egg til pensling
  • 20 g valgfrie frø til topping
  1. Forvarm ovnen til 190ºC.
  2. Bland alle ingrediensene i en bakebolle, og kna til du har en jevn, fin deig.
  3. Del deigen I fire emner, og trill ut hvert emne til en pølse, som igjen formes til en runding.
  4. Pensle med egg og strø over frø.
  5. Stekes i 15 minutter til de har en gyllen farge.
Glutenfri bakst på 1-2-3

#pappautengluten #glutenfri #bagles #glutenfri #glutenfritt #aktiv #familie #pappa #utengluten #cøliaki #marathon #runner #cooking #glutenfree #food #foodblogger

Pappa uten gluten
Aktiv, matglad familie som lager glutenfri mat grunnet Sevastianos på 10 år med cøliaki.
Bestill Den store glutenfrie kokeboka her. Fri frakt og maks rabatt. Trykk her for å bestille