Is til frokost?

a
Smoothies-is
a

Synes du det er vanskelig å få i barna nok frukt og bær er smoothies-is den perfekte måten. Her kan du blande inn akkurat det du vil. Det er også veldig enkelt å "lure" inn frukt og grønt de ellers ikke ville smakt på. For de fleste unger er det is det meste som er frossent. Å lage is av smoothie er derfor en rask og sunn måte å lage is på.Vi pleier å lage en smoothie med frukt, bær, frø og nøtter.  Brukt det du har og gjerne frukt som begynner å  bli litt vassen.  Legg frukten noen timer i fryseren før bruk.

Forslag til hva du kan ha i din smoothie;

  • Alt av frukt, grønt og bær. Bananer, appelsin, eple, gulrot, blåbær, bringebær, ananas m.m.
  • Frø og nøtter. Linfrø, solsikkekjerner, mandler m.m.
  • Yoghurt
  • Honning
  • En skive ingefær
  • Sitronsaft
  • Kanel

Du kan ha i det aller meste i en smoothie, det er bare fantasien som setter begrensninger. Og det beste; denne kan du gi barna uten dårlig samvittighet både morgen og kveld.

a
smoothies-is
pappautengluten.no

Lykke til!

Pappa´n til Sevastianos

#pappautengluten #kapersoliven #hjemmelaget #smoothies #is #sunt #kosthold #spisoppmaten #frukt #aktiv #matglad #pappa #utengluten #cøliaki #cøliakiforeningen #marathon #running #daddy #cooking #homemade #glutenfree #healthy #food #celiac

Pappa uten gluten
Aktiv, matglad familie som lager glutenfri mat grunnet Sevastianos på 10 år med cøliaki.
Bestill Den store glutenfrie julebakeboka her. Fri frakt og maks rabatt. Trykk her for å bestille